Vakantiebrochure - Reisverslag uit Railay Beach, Thailand van Roy & Priscilla - WaarBenJij.nu Vakantiebrochure - Reisverslag uit Railay Beach, Thailand van Roy & Priscilla - WaarBenJij.nu

Vakantiebrochure

Door: Roy en Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Roy & Priscilla

07 December 2014 | Thailand, Railay Beach

Vanmorgen hebben we uitgeslapen en zijn we lekker lang gaan ontbijten. Op het resort is er gratis koffie, thee en WiFi dus we hebben ons gemak onze volgende bestemming uitgekozen. Een ietwat decadentere bestemming om de huidige locatie te compenseren.

Rond 14:00 werd de zon wat dragelijker en zijn we nog meer van het eiland gaan verkennen. Het was vloed, dus de boulevard zag er meteen een stuk gezelliger uit. We hebben het afval- en zuiveringsinstallatieweggetje vermeden en kwamen op een paadje met grotten aan de ene kant en apen aan de andere kant. Supermooi en superleuk. Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat apen (ze zagen er redelijk vriendelijk uit) op de foto te nemen. Na een stukje wandelen kwamen we op een ander prachtig strand met rotspartijen in de zee. Ik weet niet of rotspartijen het goede woord is, maar als jullie naar de omslagfoto op Priscilla haar Facebook kijken, zien jullie wat we bedoelen. We liepen in een tropische advertentie!!

Het is na twee weken soms nog steeds onwerkelijk en beseffen we niet waar we zijn. Af en toe staan we even stil. "Moet je kijken waar we zijn, dit is toch niet normaal!" -"Vet hè!"

Er waren wat donkere wolken op komst en de donder was in de verre verte al te horen. Het strand liep langzaam leeg en ook wij zijn een plekje gaan zoeken voor als het ging regenen. Daar even Luc proberen te bellen om hem te feliciteren met zijn verjaardag, maar de verbinding was zo slecht dat we het bij een berichtje hebben moeten laten.

We zijn na wat iced coffees weer een stukje gaan lopen en Roy zit nu aan een Thais-Jamaicaans barretje aan de cocktails terwijl Priscilla gemasseerd wordt. Ze had na ons jungleavontuur erg last van haar nek en kon wel een lekkere massage gebruiken.

Nadat we een plekje hebben gevonden om te eten gaat ze ook lekker haar nagels nog even laten doen, dus is Roy verplicht om weer een gezellig barretje uit te zoeken om nog een aantal sapjes te doen.

Vanavond zal in het teken staan van tassen inpakken en filmpje kijken op de kamer, omdat we morgen weer de trappen af moeten en op weg gaan naar het volgende resort. Gelukkig gaat naar beneden een stuk sneller dan omhoog.

We hebben het hier natuurlijk ook erg naar ons zin, maar vol verwachting klopt ons hart en zijn we benieuwd naar het decadente resort van morgen. We hopen daar onze laatste dagen te verblijven en verwachten daar alleen maar te luieren.

De planning voor nu is dat we op donderdag vanaf het vliegveld op Krabi naar Bangkok vliegen. We zullen daar nog 5 uurtjes moeten vertoeven op het vliegveld, want we hebben geen behoefte om Bangkok in te gaan. Onze vlucht vanaf Bangkok vliegveld vertrekt rond 02:00 lokale tijd naar ons geliefde Mokum, onze poesjes en al onze andere dierbaren.

Op bepaalde momenten zou je willen emigreren naar Thailand, maar we hebben echt te veel moois in Nederland om achter te laten. We gaan wel zeker sparen voor onze volgende grote vakantie. Misschien naar onze nieuwe vrienden in Canada?

Wij gaan in ieder geval nog even vol genieten van onze tijd hier. We hoorden dat het 0 graden in Nederland is, dus iedereen een warme groet vanuit het mooie Thailand!

Liefs van ons!

• 07 December 2014 - 21:23

Jannie:

De ene belevenis naar de ander. Ook wel spannend af en toe! Nu nog lekker relaxen de laatste dagen. Fijne dagen nog voordat jullie weer terugkeren naar het koude Amsterdam. Ik kijk weer uit naar het volgende reisverslag wat ik straks nog erg zal gaan missen. Dikke kus Jannie